وقتی خدا لبخند می زند

31
11,634 مشاهده
عکس: مبینا moBina - بخند، قشنگ کوچکم...
عکس: مبینا moBina - بخند، قشنگ کوچکم...

 

خواستم از تو بنویسم. باز هم به صفحه ی سفید کاغذ پناه می برم، و رقص قلم، که عجیب بوی تنهایی ام را می دهد. نوشتن را دوست دارم، بازی با کلمات، عجیب آرامم می کند. من با کلمات دوست هستم، من با کلمات زندگی کرده ام. اما میدانی، از تو نوشتن سخت است!

آخر می ترسم، می ترسم نکند از تو بنویسم و کم بنویسم. از تو بنویسم و نتوانم، نتوانم بنویسم از لذت اولین پرواز پرستوی کوچک. بنویسم و نگویم از دلشوره های دوست داشتنی یک کرم برای پروانه شدن، و از شوق غنچه برای شکفتن، گل شدن. و آنوقت جوجه پرستو ها دلگیر شوند و کرم ها هم و غنچه ها، و خدا نکند که دلگیر شوند و پرواز بمیرد، و کسی دیگر کرم ها را دوست نداشته باشد و غنچه ها یادشان برود شکفتن را و گل ها فراموش شوند.

نمیدانم. نمیدانم کیستی، باور کن نمیدانم… سخت است گفتنش! آخر میدانی، سخت است توصیف چشم های خدا! مثل چشم های تو پاک و بیگناه. میدانم، خوب میدانم هیچکس باور نخواهد کرد که من، فرشته ای دیده ام. و من فرشته ای را دیده ام. و کور شوم اگر دروغ بگویم.

تو شاید آن آسمان آبی بی انتها باشی که سقفی بود برای روزهای بی پناهی ام، شاید آن رگباری از قطره های خیس باران باشی که سمفونی عاشقانه ای از سخاوت را در گوش هایم زمزمه می کرد، یا شاید خنده های معصومانه ی کودکی که بی بهانه از دیدنش خندیدم.

تو طعم آن بستنی ها، بازی ها و خنده هایی را میدهی که جز در کودکی هایمان، هیچگاه دوباره تکرار نخواهد شد. یا همان حسی هستی که عجیب مرا به کودکی هایم برد، و من دوباره کودکی ۱۰ ساله شدم… و خاطراتی که دلم برایشان تنگ است. می بینی؟ باز هم دلم بهانه ی آن روزها راگرفت!

و خدا مهربان بود. وقتی که تو اشک هایم را با دست های کوچکت پاک کردی و من آرام نمی شدم. و خدا گریه کرد، آنوقت که تو همپای من گریه کردی، تا اشک هات را ببوسم. و خدا خندید، آنوقت که خندیدی، که خندیدیم، و تو چه خوب میدانستی که طاقت دیدن اشک هایت را ندارم.

بخند. بخند، قشنگ کوچکم. که با خنده های تو، خدا هم می خندد. دست های کوچکت را به من بده، میخواهم باور کنم بودنت را. بگذار باور کنم که خواب نیستم، که رویا نیست. تو هستی، همینجا، در کنار من. من تو را دارم.  آری، من فرشته ای را، من خود خدا را دیده ام. وقتی که لبخند می زد.

تقدیم به مبینا، خواهر کوچکم. برای تمام آنچه به من آموخت. که زندگی بی او، چیزی کم داشت! چیزی مثل هوا، مثل نفس

* دوستت دارم مبینا، از اینجا، تا پیش خدااا

** نوشته شده تحت تاثیر اشعار فروغ فرخزاد و سهراب سپهری

+ به وبلاگ مبینا کوچولو هم حتما سر بزنید!

31 نظر

  1. خیلی زیبا مینویسی خوش به حال مبینای عزیزم که برادری به خوبی تو رو داره خدا حفظش کنه برات پسرم و هر دوتاتون رو برای پدر ومادرت نگه داره  @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-این دسته گل تقدیم به مبینای زیبارو 

  2. همه ی آدما یه فرشته دارند این هم متنی هست که من برای فرشته ی خودم نوشتم
    من فرشته ای را دیده ام و کور شم اگر دروغ بگویم من با فرشته ای از اهالی آسمان هم قدم شدم هنوز هم نمیدانم چگونه سر از زمین درآورد اما هر چه بود برای من بهترین روز بود روزی که دست در دست فرشته گوشه ای از شهر را قدم زدم انگار تموم دنیارو رفته بودم حس رضایت و شادیم تمومی نداشت چقدر احساس خوشبختی میکردم در کنار فرشته ای که اهل زمین نبود فرشته ای که اومده بود تا فقط یه روز فقط یه روز با من هم قدم باشه کاش اون روز هیچ وقت تموم نمیشد کاش اون روز به اندازه ی تمام عمر من طول میکشید آهای مردم من یه فرشته رو زمین دیدم باهاش راه رفتم و نفس کشیدم یه فرشته که الان نمیدونم پیش کدوم یکی از شماهاست و بعد از اون روز تازه فهمیدم که چه کار سختیه نفس کشیدن وقتی فرشته ی دوست داشتنی تو هم نفست نیست فرشته ی دوست داشتنی من کجایی ؟هنوز صدای پیانو ت تو گوشم می پیچه با اینکه هیچوقت برای من پیانو نزدی …هنوز هم آرزوی قدم زدن با تو زیر بارون به دلم مونده و فقط خدا میدونه که اون روز آفتابی که باهام هم قدم شدی من چقدردعا کردم تا بارون بباره تا دوتایی زیر بارون خیس خالی شیم فرشته ی من میگن فرشته ها هم آرزو ها رو برآورده میکنن من فقط یه آرزو دارم اونم تویی میشه آرزومو برآورده کنی قلبم مثل یه شومینه داغه انقدر که اگه کنارش واستی هیچوقت سردت نمیشه فرشته کاش اون روز هیچوقت تموم نمیشد یا حداقل زودتر از بودن من تو این دنیا تموم نمیشدنمیدونم معجزه ی باز شدن نیل بزرگتره یا برگشتن تو اما من با تموم وجودم دعا میکنم تا تو برگردی و برای همیشه پیشم بمونی آخه تموم قشنگی دنیا به بودن فرشته هاست
    خدایا تمام دلخوشی من به دستای توئه که همیشه توش معجزه ای پیدا میشه برای امید داشتن برای ادامه دادن خدایا اگه میشه اگه ناراحت نمیشه فرشتمو بهم برگردون من عاشق پرهامم ..:'(

  3. به جرات میگم این قشنگ ترین پستی بود که ازت خواندم و من عاشق اون جمله ام که میگه من فرشته ای را دیده ام و کور شم اگر دروغ بگویم خوب میدانم هیچکس باور نخواهد کرد که من، فرشته ای دیده ام. و من فرشته ای را دیده ام. و کور شوم اگر دروغ بگویم.

    تو شاید آن آسمان آبی بی انتها باشی که سقفی بود برای روزهای بی پناهی ام، شاید آن رگباری از قطره های خیس باران باشی که سمفونی عاشقانه ای از سخاوت را در گوش هایم زمزمه می کرد، یا شاید خنده های معصومانه ی کودکی که بی بهانه از دیدنش خندیدم.

    تو طعم آن بستنی ها، بازی ها و خنده هایی را میدهی که جز در کودکی هایمان، هیچگاه دوباره تکرار نخواهد شد. یا همان حسی هستی که عجیب مرا به کودکی هایم برد، و من دوباره کودکی ۱۰ ساله شدم… و خاطراتی که دلم برایشان تنگ است. می بینی؟ باز هم دلم بهانه ی آن روزها راگرفت!
    خیلی زیبا بود دیوونه کننده بود من هم یه فرشته رو دیدم فقط یه روز با یه فرشته همراه و هم قدم شدم فقط یه روز……….. :(

  4. سلام، زیبابود @};-

    ارزش یک خواهر را، از کسی بپرس که آن را ندارد

    .
    ارزش ده سال را، از زوج هائی بپرس که تازه از هم جدا شده اند

    .
    ارزش چهار سال را، از یک فارغ التحصیل دانشگاه بپرس

    .
    ارزش یک سال را، از دانش آموزی بپرس که در امتحان نهائی مردود شده است

    .
    ارزش یک ماه را، از مادری بپرس که کودک نارس به دنیا آورده است .

    ارزش یک هفته را، از ویراستار یک مجله هفتگی بپرس
    .

    ارزش یک ساعت را، از عاشقانی بپرس که در انتظار زمان قرار ملاقات هستند .

    ارزش یک دقیقه را، از کسی بپرس که به قطار، اتوبوس یا هواپیما نرسیده است

    .
    ارزش یک ثانیه را، از کسی بپرس که از حادثه ای جان سالم به در برده است .

    ارزش یک میلی ثانیه را، از کسی بپرس که در مسابقات المپیک، مدال نقره برده است :-h

  5. سلام……

    خیلی قشنگ توصیف کردی……..ععععععععععععععععععععععععععشق است بنازم که اینقد معتقدی

  6. آقا مهدی میتونم یه خواهشی ازتون بکنم؟
    لطف میکنین بهم بگین چجوری این کد پروفایل فیس بوکتون رو تو سایت گذاشتین؟
    همچین کدی واسه وبلاگ هم هست که منم پروفایلمو تو وبلاگم بتونم نشون بدم؟

  7. برخی آنقدر زیبا و خوب ودوست داشتنی هستند که خداوند حیفش می آید که آنان را به غیر خودش محول کند تا نفله اش کنند . لذا داغ همه عزیزان و همه کسانی را که دوست می دارند بر دلشان می زند و تک و تنهایشان می سازد تا بسوی خود خدا روند .

    کسی که خدایش تنها ساخت همه از او می گریزند . کسی را که خدا برای خود برگزید همه غیر قابل تحمل می یابند . چنین کسی همان خداست در تن بشری. چه کسی می تواند چنین کسی را دوست بدارد ؟ چه کسی می تواند که خدا را در کالبد انسان تحمل کند . چه کسی می تواند تنها ترین انسان را دوست بدارد ؟ جز خدا هیچکس نمی تواند خودش را دوست بدارد .

    آنکس که خدایش دوست می دارد همه را دوست می دارد و زندگیش وقف دیگران است . ولی حق ندارد به هیچکس دل بندد و توقع دوست داشتن از کسی داشته باشد . و لذا همه وظیفه دارند که به او جفا و خیانت کنند تا او دل جز به خدا ندهد. و خداوند با داغ جفای دیگران آنقدر دلش را می سوزاند تا دل به خدا دهد . و کسی می تواند دل به خدا دهد که دلش تا ابد سوخته و گداخته باشد ونهایتاً خاکستر شده و خاکسترش نیز بر باد تهمت و عداوت یاران رود و فنا گردد. آنگاه خدا وارد می شود در چنین سینه ای که دیگر نشانی هم ز دل نیست . و آنگاه خدا در سینه چنین انسانی از همه جفاکاران و اشقیاء انتقام می ستاند . و این همان قیامت است و آخرالزمان و ظهور ناجی موعود .
    سلام
    حتمایه سربزنیدونظرتون رابفرمائید

  8. سلام دوستان گلم.خوبید؟خوشید؟چیکار می کنید با گرما؟فرا رسیدن ماه مبارک رمضان رو هم من به نوبه خودم تبریک میگمبه همه شما عزیزان.اما غرض از مزاحمت : ما سال قبل با دوستای وبلاگی مون برنامه ختم قرآن رو داشتیم و طبق برنامه ریزی که من کرده بودم و جزء هایی که دوستان انتخاب کرده بودن تونستیم قرآن رو یک بار ختم کنیم که مورد توجه خیلی از دوستان قرار گرفته بود ولی امسال چون من سفر زیارتی داشتم و حدودا ۲ روزه که از سفر برگشتم برنامه ریزی بطور دقیق انجام نشده به همین دلیل دوستانی که مایل هستند در این کار پر برکت سهیم شوند با اعلام جزء درخواستی اظهار آمادگی کنند.ممنونم.

    هر کس میخواد اینجا اعلام آمادگی بکنه تا باهم و دسته جمعی یک دور قرآن رو در این ماه مبارک ختم کنیم و ثواب عظیم اون رو به امام زمانمان(روحی فداه) هدیه کنیم

    به امیدی قبولی تمام حاجات دوستان

  9. سلام
    به خواهرتان تبریک می گویم به خاطر چنین برادری…… ;)
    خیلی ممنون بابت نظرهایتان در مورد سایت بنده ………
    موفق باشید

  10. سلام از کامنتی که ازتون تو بلاگ رفیق خدا دیدم خوشم اومد.حرفاتون کاملا منطقی بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!موفق باشید
    خدافظی

  11. سلام.
    خیلی خیلی ممنون.
    امیدوارم دوست های وبلاگ نویس خوبی واسه هم بشیم :)

    لبخند زیباییه. خدا ایشالله همیشه واستون حفظش کنه. :)
    لبخندش خیلی معصومانست! واقعاً.

  12. واقعا لبخند مبینا کوچولوی تو لبخند خداست صورتشم مثل سیرتش دلنشین و معصومه خدا واسه همدیگه نگهتون داره
    تو چه خوش سعادتی که مبینا رو داری و مبینا هم چه سعادتمنده که تو رو داره

  13. dadash hagh ba to hastesh man nabayad meyomadam to harim shakhsit.manan khahar & madar daram mesle to &agar paye namos & ghirat vasat bashe zendegi dige vasam arzeshi nadare.
    baraye to & khahar kocholot arezoye movafagheyat mikonam

    • @blackman, امام علی (ع ) می فرمایند:
      ((لِسانُ الْعاقِلِ وَراءَ قَلْبِهِ وَ قَلْبُ الاْاحْمَقِ وَراءَ لِسانِهِ))
      زبان انسان خردمند پشت قلبش (عقلش ) است ، اما قلب انسان احمق در پشت زبانش قرار دارد.

      موفق باشی

    • نظر شما تایید شد.
      جواب نظر در وبلاگ خودشون داده شد.

      به هر حال تایید کزدم که باورتون شه بین چه آدمای متعفنی زندگی می کنیم
      اما به هر حال
      دنیای ما آدم ها، خیلی با هم فرق داره! اجازه میدم در دنیای متعفن خودتون خوش باشید. ;)

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

~X( [شیطونک] [رویا] [دعا] [خجالت] [تهوع] [تشویق] [بغل] [-( X( O:-) B-) @};- =P~ =)) =(( ;;) ;)) ;) :| :x :S :P :D :-h :-O :-?? :-? :-/ :-* :)) :) :(( :(